عقب‌نشینی کاخ سفید از ادعای نتانیاهو درباره ایران-راهبرد معاصر
لایحه آمریکا برای جلوگیری از به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان روز ۲۹۴ طوفان‌الاقصی| هلاکت ۶۸۸ نظامی اسرائیل در جنگ غزه مأموریت سفیر انگلیس در ایران به پایان رسید واکنش ایران به بیانیه نماینده گوترش درباره یمن هشدار مسئولان صهیونیست نسبت به ورود اسرائیل به جنگ با حزب‌الله لبنان شهادت یکی از رهبران اسیر حماس در زندان‌های رژیم صهیونیستی حزب‌الله بار دیگر جنگنده‌های اسرائیلی را فراری داد کامالا هریس: تعهد من به امنیت اسرائیل تزلزل‌ناپذیر است انفجار در پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق عقب‌نشینی کاخ سفید از ادعای نتانیاهو درباره ایران واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش!

عقب‌نشینی کاخ سفید از ادعای نتانیاهو درباره ایران

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید از ادعایی که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه درباره ایران مطرح کرده بود عقب‌نشینی کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 26
کد خبر: ۲۵۱۶۱۹

به گزارش راهبرد معاصر، جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ضمن تکرار برخی از ادعاهای «بنیامین نتانیاهو» درباره حمایت مالی ایران از معترضان در آمریکا برای تظاهرات علیه رژیم اسرائیل از بخش‌های دیگری از این ادعا عقب‌نشینی کرد.


کربی در نشست مطبوعاتی روز پنجشنبه از سوی خبرنگارانی که خواستار اعلام موضع کاخ سفید درباره اظهارات «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بودند مورد سوال‌ قرار گرفت.  


بنیامین نتانیاهو در سخنرانی روز چهارشنبه خود در کنگره با استناد به اظهارات مدیر اطلاعات ملی آمریکا مدعی شده بود که تمامی تظاهرات‌های ضداسرائیلی که در آمریکا برگزار می‌شود تحت حمایت مالی ایران قرار دارند. 


حدود دو ماه پیش «آوریل هاینس» رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا در بیانیه‌ای درباره آنچه افزایش تلاش‌های ایران برای تضعیف اعتماد به «نهادهای دموکراتیک» ایالات متحده خوانده شده هشدار داده بود.


او در آن بیانیه مدعی شده بود «کنشگران حکومت ایران» در هفته‌های گذشته به دنبال بهره‌برداری از تظاهرات‌ها در آمریکا علیه جنگ در غزه بوده‌اند. 


هاینس همچنین ادعا کرده بود: «شاهد بوده‌ایم عده‌ای از کنشگران مرتبط با حکومت ایران که خودشان را فعالان فضای مجازی جا زده‌اند به دنبال تحریک به تظاهرات و حتی ارائه حمایت‌های مالی از تظاهرات‌کنندگان بوده‌اند». 


این مقام اطلاعاتی در ادامه از آمریکایی‌ها خواست هنگام فعالیت در فضای مجازی «هوشیار» باشند چرا که ممکن است به صورت ناخواسته وارد تعامل با «عوامل خارجی» شوند.


رئیس اداره اطلاعات ملی تصریح کرده بود: «آمریکایی‌هایی که در این کارزار ایران هدف قرار می‌گیرند ممکن است آگاه نباشند که در حال تعامل با یک دولت خارجی یا دریافت حمایت از آن هستند».


عقب‌نشینی از ادعای نتانیاهو
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در ادامه تأکید کرد: «برخی از این فعالیت‌ها! ما معتقد نیستیم که همه فعالیت‌های اعتراضی که روزانه در اینجا اتفاق می‌افتند کاملاً توسط ایران تأمین مالی می‌شود.»


کربی در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت: «ما خودمان این را گفته‌ایم. مدیر اطلاعات ملی علنا اعلام کرد که می‌دانیم که ایران اقدام به تأمین مالی و ترغیب برخی از فعالیت‌های اعتراضی در ایالات متحده کرده است». 


سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید توضیح داد: «نگرانی‌های طبیعی زیادی در میان آمریکایی‌ها درباره آنچه در خاورمیانه رخ می‌دهد وجود دارد و بسیاری از این اعتراضات بنا به آن دلیل تشکیل شده و شکل می‌گیرند».


نتانیاهو در سخنان روز چهارشنبه خود در حملات لفظی تند خود به معترضان ضد اسرائیلی در ایالات متحده آنها را «احمق‌های مفید برای ایران» توصیف کرد. 


کربی از این عبارت نتانیاهو عقب‌نشینی کرد. او در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت: «ما از چنین عبارتی [برای توصیف تظاهرات‌ها] استفاده نخواهیم کرد»./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده